Èxit d’assistència a la Cloenda del cicle, #RetailTrends|A l’Avantguarda del Comerç, que ha comptat amb la presència de la Directora General de Comerç, Muntsa Vilalta i el primer Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Terrassa, Amadeu Aguado.

Aquesta darrera sessió del cicle ha compartit les claus de les quatre càpsules prèvies, que han impartit diferents experts de Barna Consulting Group. Durant la xerrada, Laia Morales i Marta Segarra, de Barna Consulting Group, han presentat un decàleg de transformació digital del Retail. Segons la seva proposta, tot comença per fer un replantejament del model de negoci i posar al centre, el client. També s’ha destacat la importància de la personalització tant pel que fa al producte o servei, com pel que es refereix al model de venda. Una altre punt clau és reinventar-se contínuament, sense oblidar la gestió del talent o la omnicanalitat, així com la integració de la tecnologia per millorar els puns de venda.

Durant la seva intervenció, la Muntsa Vilalta, ha destacat l’encert del format de càpsules per arribar a un públic més ampli així com l’aposta de Cecot Comerç perquè el Retail “minimitzi la resistència al canvi”. Vilalta ha explicat que l’adaptació al canvi no tan sols l’ha de fer el comerç, sinò tots els sectors i també l’Administració. Sobre el comerç online, la directora general de comerç ha apuntat actualment representa un 5-6%, però té una incidència important en els hàbits de consum, la qualitat ambiental i la mobilitat.

Per la seva part, Amadeu Aguado, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Terrassa, ha assenyalat la professionalització com a aspecte clau al comerç. També ha afegit que cal ser optimistes, aplicant la reconversió necessària per aplicar el que el client necessita.

La presidenta de Cecot Comerç, Cristina Escudé, ha agraït a tothom l’assistència i ha assegurat que el sector té molts reptes per endavant, però que cal veure’ls com una oportunitat i no com un perill.

La sessió de cloenda, que ha comptat amb la moderació de Mercè Clavel, l’assessora de Comerç de Cecot Comerç, tanca un cicle de quatre càpsules informatives que han donat continuïtat a la Jornada de Comerç celebrada al novembre passat amb el baseline #RetailTrends| A l’Avantguarda del Comerç.