[fusion_text]amadeu-aguado

 

 

 

Amadeu Agudo | Tinent d’Alcalde de l’àrea de Cultura, Innovació i projecció de la Ciutat | Regidor de manteniment Urbà.

Els Ajuntaments tenen eines molt limitades en la regularització i incidència en aspectes reguladors de l’activitat comercial. Aquestes limitacions condicionen moltes vegades les estratègies comercials que els Ajuntaments hauriem de tenir per tal d’encaixar l’activitat comercial en el model de ciutat que es vol.

Hi ha una eina, però, que si que disposen els Ajuntaments. Les competències sobre el planejament urbanístic i l’ordenament de la mobilitat son instruments que poden ajudar en la creació d’un marc territorial favorable a l’activitat comercial . Aquesta es l’aposta de l’Ajuntament de Terrassa. Juntament i en col·laboració amb les entitats de comerç de la ciutat es fan continues accions de dinamització comercial per tal de fer visibles i potenciar els centres comercials urbans en un període de gran competitivitat entre els diferents formats en l’oferta i demanda del consum.

Insistim en parlar de model de ciutat mes que de model comercial i es treballa per la ciutat compacta, cohesionada ,sostenible, productiva i facilitadora de serveis a la ciutadania. En aquest context entenem el comerç que volem a la nostra ciutat i treballem per crear els instruments i el planejament que ho fan possible“.

nuria-beltran-i-centelles

 

 

 

Núria Beltran i Centelles | Directora – Gerent de l’ESCODI (Escola Superior de Comerç i Distribució) des de la seva creació l’any 2000 | Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials. Especialista en el sector del comerç, sobre el qual ha realitzat diversos estudis econòmics, d’hàbits del consumidor, així com treballs de desenvolupament de les associacions de comerciants, presentarà en la seva ponència un resum dels reptes del comerç motivats pels canvis socials i tecnologics, per veure per on pot tenir la seva major palanca competititiva el comerç independent, ubicat a centres urbans i eixos comercials.

Com a Directora-Gerent d’ESCODI ha estat la responsable de dirigir el procés de disseny i implantació de la primera carrera universitaria de tot l’estat espanyol especialitzada en Direcció de Comerç i Distribució, que va començar a impartir-se al 2007. En aquests 16 anys, per les formacions d’ESCODI han passat ja mes de 25.000 comerciants i l’escola s’ha consolidat La Universitat del Comerç i ha quedat recentment adscrita a la Universitat de Barcelona.

Pere Xavier Sirvent | Departament Administratiu – Mercats i Projectes Estratègics. Estudia Dret a la Facultat de la Universitat de Barcelona (estudis incomplerts). Incorporació a l’Àrea de Proveïments i Consum de l’Ajuntament de Barcelona el mes de setembre de 1985. El 1991 es crea l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, que gestiona els 40 Mercats Alimentaris i els 6 Mercats no alimentaris de la ciutat de Barcelona. El període 2000-2001 nomenament com a Cap de Projectes (reanomenat amb posterioritat Director de Mercats i Projectes Estratègics) de l’IMMB.

victor_puig

 

 

 

Víctor Puig | President del Consorci de Turisme del Vallès Occidental

El Consorci de Turisme del Vallès Occidental té com a missió la dinamització turística del Vallès Occidental. L’entitat entén el turisme com una oportunitat per a la dinamització local i comarcal. De fet, les dades indiquen que la dinamització del turisme contribueix abastament en el desenvolupament comercial del territori.

El Consorci de Turisme treballa en aspectes concrets en la dinamització i en el desenvolupament local. En el cas de la gastronomia, a través del projecte de la Xarxa de Productes de la terra, projecte amb què s’afavoreix el creixement de les empreses del sector agroalimentari, es difonen els productes artesanals i de proximitat i en quins establiments es poden adquirir. També es treballa en diverses iniciatives conjuntes amb els restauradors de la comarca, especialment amb el col·lectiu Cuina Vallès. La finalitat és fer conèixer els establiments que treballen amb productes de proximitat. També treballem per a dinamitzar l’oferta comercial dels municipis de la nostra comarca, amb la voluntat que l’experiència del visitant sigui global. És a dir, que a banda de conèixer els recursos patrimonials i naturals, també descobreixi la nostra oferta gastronòmica i els nostres comerços. També es col·labora en diverses iniciatives amb les associacions del territori que treballen amb empreses del sector (tals com Terrassa Gastronòmica per exemple). Amb tot, es pot concloure que la dinamització turística porta implícita la dinamització comercial i, per extensió, afavoreix la dinamització econòmica del territori“.

[/fusion_text][one_full last=”yes” spacing=”yes” center_content=”no” hide_on_mobile=”no” background_color=”” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”” padding=”” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”” animation_speed=”0.1″ class=”” id=””][/one_full][fusion_text]logos_patrocinadors_nou[/fusion_text]