Presentació a la Cecot de les novetats en materia de Consum a Catalunya, enfocada al venedor final. La sessió va tenir lloc el passat 24 de maig a la seu de la Cecot.

Cecot Comerç ha organitzat aquest mes de maig una sessió híbrida, “Garanties: drets i obligacions al comerç”, que ha anat a càrrec de Joaquim Bernat, cap del Servei de Normativa i Procediment de l’Agència Catalana de Consum.

La nova normativa va entrar en vigor l’1 de gener de 2022. En Joaquim Bernat ha destacat alguns dels canvis que recull:

  • Ampliació de 2 a 3 anys de la conformitat
  • Incorporació de continguts digitals.
  • S’exclouen els animals vius del règim de garanties.
  • La inversió càrrega de la prova (la presumpció de manca de conformitat) serà ara de 2 anys en bens mobles i 1 any en continguts digitals.
  • El fabricant ha de garantir peces de recanvi durant 10 anys un cop el producte deixi de fabricar-se.

Durant la xerrada també s’ha destacat que la garantia d’un producte o servei comença el dia del lliurament al client, no el dia que es formalitza la compra. D’altra banda, si es fan mesures correctores s’atura el còmput dels terminis de conformitat fins que el consumidor torni a disposar del producte o servei.

De cara als comerços cal tenir present que una queixa no és una reclamació, però en cas de reclamació s’ha de donar resposta sempre al consumidor. Si el client no està conforme amb la resposta pot presentar la reclamació a l’administració.

La nova normativa, que va entrar en vigor l’1 de gener de 2022. contempla sancions per infraccions que oscil·len entre 1.000 i 10.000 euros. 

Podeu consultar la presentació aquí.

Podeu tornar a veure la sessió aquí.