Com està canviant el consumidor els seus patrons de consum alimentari a causa de l’increment dels costos?

El Roger Gaspa, director general de la patronal CEDAC i president de Foment Comerç en fa una radiografia d’aquesta evolució de la cistella alimentaria davant la tempesta perfecta que provoquen els increments de costos: matèries primeres, energia, etc.

La primera conseqüència d’aquest fet és que la gent racionalitza i analitza amb més deteniment la despesa en compres no quotidianes, i de vegades en posposa la seva compra.

En el cas de la despesa alimentaria no es pot seguir el mateix patró; tothom necessita menjar. Però si es detecten cinc canvis de comportament de la compra alimentària:

  • Reducció del consum de les llars mesurat en kg/litres
  • Una major planificació i racionalització de la compra
  • Substitució de marca dins un mateix producte
  • Transisició de productes dins una mateixa categoria de productes
  • Reducció de la compra de categories més cares en favor d’altres més econòmiques

Podeu llegir l’article complert aquí.