noticom

NOVEMBRE 2016 | 13

logo-cecot

20/10/16

banner-consell-2017

Signem un conveni amb la Conselleria d’Empresa i Coneixement per al sector del comerç

El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el president de la patronal Cecot, Antoni Abad, han signat aquest matí un conveni de col·laboració al desenvolupament del Pla d’Actuacions de l’entitat previst per al 2016.Amb aquest conveni es vol donar compliment a l’objectiu compartit per la Generalitat i per Cecot Innovació d’impulsar iniciatives orientades al foment, promoció i difusió del model de comerç català de proximitat.

Cap aquest objectiu està orientat el pla d’actuacions de la fundació, un pla que s’articula en cinc eixos bàsics: la dinamització de la comissió de comerç; l’impuls de la iniciativa “Comerç + inàmic”; la celebració de la 14a Jornada de Comerç; la iniciativa “Club Descomptes”; i les accions de formació.
button-llegir-mes

23/11/16

banner-convocatoria-2017Benvolguts/des,Ens complau informar-vos que s’ha obert el termini per participar a la dissetena edició dels Premis Nacionals a la Iniciativa Comercial i els Premis als Establiments Comercials Centenaris de la Generalitat de Catalunya.

Els Premis Nacionals a la Iniciativa Comercial distingeixen les persones físiques o jurídiques en reconeixement a les iniciatives més innovadores del sector comercial, i els ens públics i entitats que, en el transcurs de l’any 2016 hagin destacat per les seves tasques de millora en la gestió del sector de la distribució minorista, particularment del comerç urbà de proximitat.S’estableixen tres categories: Premi a la Iniciativa Empresarial, Premi a la Iniciativa Col·lectiva i Premi a la Gestió Pública en l’àmbit del sector comercial.D’altra banda, els Premis als Establiments Centenaris de la Generalitat de Catalunya distingeixen als establiments en actiu que al llarg de més de cent anys han ofert un servei de qualitat i personalitzat als seus clients, tot adaptant-se als canvis en les necessitats de compra de la ciutadania que s’han anat produint al llarg de la seva trajectòria professional.S’estableixen dues categories, una per als establiments de cent o més anys d’antiguitat i una altra per aquells establiments que acreditin cent cinquanta o més anys d’història.El termini per presentar les sol·licituds finalitza el 17 de gener de 2017.Podeu consultar les bases i trobar els models de sol·licitud:

Premis Nacionals a la
Iniciativa
comercial
llegir-min

Premis als Establiments Comercials
Centenaris
llegir-min

14/11/16

cecot-14-jornada

La Cecot ha acollit la 14a Jornada de Comerç sota el títol l’Horitzó del Comerç, reptes actuals i futurs

Durant la Jornada, conduïda per Pere Mas, tertulià de diferents programes televisius i col·laborador de diferents publicacions de premsa escrita, es va abordar, des d’una perspectiva global, els principals factors que poden contribuir a dinamització els centres urbans, tenint en compte els canvis a la societat i com afecten als estils de vida i de consum.Cristina Escudé, presidenta de la Comissió de Comerç de la Cecot, i Miquel Sàmper, tinent d’Alcalde d’economia de l’Ajuntament de Terrassa, van inaugurar la Jornada.

Tots dos van destacar la importància de defensar un model urbà que tingui en compte al comerç com a eix vertebrador per complementar tots els serveis de forma equilibrada.Amadeu Aguado, regidor de Comerç de l’Ajuntament de Terrassa, va obrir el cicle de conferències i va detallar l’aplicació dels aspectes urbanístics i de mobilitat per a contribuir a la dinamització comercial.La intervenció de Núria Beltran, directora de l’ESCODI, es va centrar en l’estratègia comercial basada en la diferenciació respecte allò que es troba a internet. El factor determinant és cercar la fórmula que permeti al client posar-li fàcil, fer-lo sentir bé i sorprendre’l.

Un altre aspecte que es va tractar àmpliament durant la Jornada, en aquest cas de la mà del Pere Xavier Sirvent, de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, és la transformació dels mercats tradicionals com a dinamitzadors dels centres urbans.

Pere Xavier va detallar alguns factors que amenacen als mercats municipals i com les reformes han contribuït a fer-los més eficients ja que està demostrat que la proximitat funciona i que els mercats poden canviar la vida d’un barri. També va destacar que la gran assignatura que genera molta controvèrsia als mercats és l’ampliació dels horaris.

Víctor Puig, president del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, va presentar la tasca per a la promoció del sector comercial des de l’àmbit del turisme que està duent a terme el Consorci, des de quatre àmbits, el turisme als petits municipis rurals, l’esportiu, l’accessible i el gastronòmic.

Per aquest últim, va destacar la iniciativa de Tasta Vallès que té com a finalitat difondre el patrimoni gastronòmic que singularitza la comarca, i dotar de visibilitat als productors i elaboradors que hi ha al darrere.Jaume Angerri, ex director general de Comerç, va moderar una taula rodona amb la participació d’entitats de diferents punts de la geografia espanyola, com ara Osca, amb Vicen Mateo i Ana Isabel Claver, Gasteiz, amb Patricia Garcia, i Madrid, amb Marta González, les quals van exposar el seu funcionament, així com les transformacions urbanístiques que han afavorit al sector comercial i turístic de la ciutat.

En aquest sentit, Jan Paloma de Terrassa Centre, i integrant també de la taula, va fer un repàs històric del procés de transformació de la zona urbana en vies de vianants, com una aposta ferma de l’Ajuntament, i que va suposar un creixement dels comerços i la revalorització de fins a un 400% del valor dels immobles.

llegir-bigbanner-mercat

OPINIÓ MERCATS
banner-blak-friday banner-mercat
25/11/2016
Per què el ‘Black Friday’ ha
triomfat aquí?
23/11/2016
Per una economia sense
espais buits
La Diputació de Barcelona treballa
per trobar noves vies d’utilització temporal als espais urbans en desús
MES NOTICIES
1-12 26/10/2016
Los españoles confían en el ‘e-commerce’
2-12 25/10/2016
Logística y plazos de entrega. El e-commerce debe mejorar
3-12 25/10/2016
Cómo potenciar la
omnicanalidad en el retail
4-12 25/10/2016
Las diez características del vendedor del siglo XXI
5-12 25/10/2016
La mejor campaña de Navidad de la historia
6-12 23/10/2016
La influencia de Facebook en las compras
subscriute-2017 contactans-2017 associat-2017
SEU CENTRAL: SANT PAU, 6 · 08221 TERRASSA · T 937361100 · F 937366014 www.cecot.org logo-generalitat