Desembre 2018 | 38 

Les compres online generen 39  milions de desplaçaments a Catalunya

La Generalitat vol incrementar fins el 25% els lliuraments de compres online en punts físics de proximitat l'any 2020

El comerç electrònic genera 53 milions de compres l'any a Catalunya, el 73% es lliuren a domicili i el 15% es recullen en unts físics de proximitat, segons un estudi encarregat per la Generalitat de Catalunya sobre "Comerç online i mobilitat: orientacions cap a un model sostenible a Catalunya", que la directora de Comerç, Muntsa Vilalta, ens va presentar durant la cloenda del Cicle #RetailTrends| A l'Avantguarda del Comerç.

De l'estudi es desprèn que les compres online generen 39  milions de desplaçaments a Catalunya, dels quals, el 15,2% requereixen una segona visita i el 8,2% es retornen. Això comporta 9 milions de desplaçaments addicionals, generant una logística "absurda" del 23% de les entregues a domicili de compres online.

Si es fa una estimació i s'apliquen les intencions de compres per al proper any sobre les compres actuals online, l'informe assenyala que la previsió és d'un augment del 21,7% fins arribar als 64 milions de compra i això es traduiria en 47 milions de lliuraments a domicili l'any 2019.

La directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, va remarcar que un dels objectius per als propers dos anys passa per anar de 15% de Click & Collect, al 25% l'any 2020, per tal de fomentar un model de comerç sostenible i captar fluxos de visitants cap al centre de les ciutats. També caldria conscienciar com a mínim la meitat dels compradors online de l'impacte que les seves compres a la xarxa tenen sobre la mobilitat, els embalatges i la qualitat de l'aire. I també fora bo que tots els municipis tinguin com a mínim un punt de recollida.

Per aconseguir-ho, la Generalitat es marca sis línies d'actuació: que van des d'incorporar les compres online i els lliuraments en els plans estratègics de comerç i de ciutat a fomentar les pràctiques de compra online responsable, fomentar la venda responsable, desenvolupar campanyes de sensibilització sobre els efectes negatius dels lliuraments de les compres online fins a generar espais de debat amb els operadors de diferents sectors i impulsar el click & Collect en botiga, mitjançant incentius de comerç i en espais urbans.

Des de Cecot Comerç ens hem ofert a col·laborar en el desenvolupament d'aquestes línies d'actuació, ja que considerem de vital importància fomentar la compra conscient i sostenible, no només pel transport, si no per l'embalatge que se'n genera.

Podeu consultar l'estudi en aquest enllaç