Febrer 2018 | 28

El retail català tanca en positiu la campanya més important de l'any i amb bones perspectives pel 2018

El Black és ja la campanya més importants pel sector, mentre que les Rebaixes perden força, per la no-coordinació de dates i per ser una campanya massa llarg.

  • Les empreses que s’han adaptat millor als nous hàbits de compra, han tingut millor xifra de vendes.

“Una robusta campanya de Nadal és la millor garantia per encarar el 2018” afirma Joan Carles Calbet, President de RETAILcat. “El sector està fort i s’està adaptant a la gran transformació dels models de negoci del retail. El Black Friday és ja la campanya més important pel sector, mentre que les Rebaixes perden força, per la no-coordinació de dates i per ser una campanya massa llarga”.

L’Index global de Comerç al Detall (INE/IDESCAT) és a desembre de 2017 del -0,2% a preus constants. Per àmbits, l’únic que decreix al 2017 és la venda d’equipament de la llar. La resta són tots positius.

L’Index de Confiança actual del Consumidor és millor ara que al gener del 2017 (93,5 respecte 88,9) i l’Index de Confiança futur del Consumidor també: 111,1 (gener 2018) respecte 107,6 (gener2017).

Indicador Sintètic del Consum (ISC) ha tingut una tendència positiva el 2017(105,63 al gener i 108,39 al desembre). L’ISC al ser un indicador configurat per diversos indicadors, permet tenir una visió robusta de l’evolució. Les perspectives pel 2018 són doncs, positives.

L’Indicador de Comertia dels últims mesos ha estat: +5% (novembre) +4,3% (desembre) i +3,5% (gener).

El sector del retail és molt divers pel que fa a formats i a tipologia d’empresa. Constatem que el creixement és més sostingut a les mitjanes i grans empreses. Aquestes han realitzat importants esforços d’adaptació als nous hàbits de compra, i veiem ara que en recullen els fruits.

Més informació
aquí