Entre el 19 i el 25 de març de 2018 tindrà lloc la 2a edició de la Setmana del Comerç, una iniciativa que té com a objectiu apropar al sector comercial eines per millorar la seva competitivitat i també esdevenir un espai de debat i intercanvi de coneixement. Més dades
OBSERVATORI DE TREBALL
1/3/2018
És manté el creixement del consum gràcies, en part, a l'estalvi i al finançament extern. Les dades avançades del PIB a Catalunya del quart trimestre de 2017, mostren un creixement intertrimestral del 0,8 %. Aquesta taxa de creixement és la mateixa que la del trimestre anterior. Més informació aquí
ETIQUETA'T EN CATALÀ
1/3/2018 Etiqueta't en català
El 90% del producte que es comercialitza incompleix la legislació sobre etiquetatge i vulneren els drets lingüístics del català. Clickeu aquí
El retail català tanca en positiu la campanya més important de l'any i amb bones perspectives pel 2018
El Black és ja la campanya més importants pel sector, mentre que les Rebaixes perden força, per la no-coordinació de dates i per ser una campanya massa llarg.
Les empreses que s’han adaptat millor als nous hàbits de compra, han tingut millor xifra de vendes.
“Una robusta campanya de Nadal és la millor garantia per encarar el 2018” afirma Joan Carles Calbet, President de RETAILcat. “El sector està fort i s’està adaptant a la gran transformació dels models de negoci del retail. El Black Friday és ja la campanya més important pel sector, mentre que les Rebaixes perden força, per la no-coordinació de dates i per ser una campanya massa llarga”.
L’Index global de Comerç al Detall (INE/IDESCAT) és a desembre de 2017 del -0,2% a preus constants. Per àmbits, l’únic que decreix al 2017 és la venda d’equipament de la llar. La resta són tots positius.
L’Index de Confiança actual del Consumidor és millor ara que al gener del 2017 (93,5 respecte 88,9) i l’Index de Confiança futur del Consumidor també: 111,1 (gener 2018) respecte 107,6 (gener2017).
Indicador Sintètic del Consum (ISC) ha tingut una tendència positiva el 2017(105,63 al gener i 108,39 al desembre). L’ISC al ser un indicador configurat per diversos indicadors, permet tenir una visió robusta de l’evolució. Les perspectives pel 2018 són doncs, positives.
L’Indicador de Comertia dels últims mesos ha estat: +5% (novembre) +4,3% (desembre) i +3,5% (gener).
El sector del retail és molt divers pel que fa a formats i a tipologia d’empresa. Constatem que el creixement és més sostingut a les mitjanes i grans empreses. Aquestes han realitzat importants esforços d’adaptació als nous hàbits de compra, i veiem ara que en recullen els fruits.
1/3/2018 Via empresa: Les 7 tendències de l'ecommerce que marcaran el 2018. Les compres a través del mòbil, l'"epayment', els processos de compra en un sol pas i els enviaments flexibles es consolidaran. Més detalls aqui
1/3/2018 T'expliquem com crear una botiga online d'èxit: L'any passat el comerç electrònic va creixer un 24,8%, i va ingressar practicament 16.000 milions d'euros. Si estàs disposat a unir-te a aquest fenòmen et mostrem les claus perquè puguis crear una botiga online d'èxit. Tota la informació aquí
1/3/2018 7 (0 70) possibles tendències per a 2018 en disseny i tecnologia cadascú té les seves tendències per a 2018 en disseny i tecnologia. I tothom les defensa encara que no arribin a imposar-se. Més dades aquí
SEU CENTRAL: SANT PAU, 6 · 08221 TERRASSA · T 937361100 · F 937366014 www.cecot.org